Friday, March 3, 2017

"Suami Dah La Pemalas, Kantoi Curang Pulak Tu"



Saya dah berkahwin nak masuk 5tahun...anak nak masuk dua..sorg dah 2thun...bakal lahir bulan jun nnti...ceritanya mcm nie...selama saya berkhwin..suami saya tak pernh kerja dengan org..

Maksudnya dia buat kerja sendri..dlu dia ade pusat tuition sendri...tapi dah jual...lepas pde tue hdup kami agak tunggang langgang laa...dengan dia xbekerja...bila suruh cari kerja tetap...alsan dia..dia xsuke kerja bawah org...lebh suka kerja sendri...berniaga laa..bisnes laa...mse saya mngdung anak yang 1st tue...

Kandungan dalam 6 7 blan..dia start niaga gorengan dangan kwn..lpas tue dia sruh saya tolong niaga skali...kalau saya penat...dia mest tarik muka...ckp kt saya "xnk tlg abg cari duit ke"....jadi bile sakit2 pun terpakse laa kerja...

selama kami berkahwin...hanya 8bln lbh aje kami menyewa ddk sbgai suami isteri yang lain...yang slbhnya kami menyewa dangan kwn dia..ddk mcm rumah tumpangan...share segalanyaa...sampai mak ayah saya marah...tapi nk buat mcm mne...tue je mampu untuk waktu itu...

Saya bnyak kali mngadu...tak larat nk duduk mcm nie...serumah dengan kawan dia cmpur laki prmpuan...dia hanya ckp sabar...sabar..dan sabar...dkt 2thun jgak duduk macam tue....lpas bersalin...saya duduk dengan fmly saya...dia stay kl ddk dgan kwn..sbb buat bisnes ngn kwn dia kan....slama kami hdup pjj tue.... mcm2 laa dia buat blakang saya...msj..whatsapp..wechat...berdating...semuanya kantoi sendri ngn saya...dan bnyak kali saya bg peluang....

Lepas dia menyesal...cakp xnk buat lgi....elok kjap jlaa...lpas tue..buat lagi....smpai lepas satu2 harta dia hilang...tempat tinggal..kawan...kereta kena tarik....hutang sne sni..dia bnyk tipu saya psal duit..mcm2 laaa...kami pernh bercerai sekali..tapi rujuk semula sbb mse tue anak kecik lgi....tapi skrg..saya dah xade perasaan kt dia...

Hari tue saya dah ckp kt dia..yang saya dah tak boleh teruskan hubungan nie...bkn nk bersikap kejam...dangan keadaan dia tak bekerja...nafkah dah sthun lbh xbg...susu pampers anak xpernh tnye ade lgi ke tdk....

Saya usaha cri duit sendri nk beli smua tue...tapi kbnyakkan mak ayah saya yang tnggung saya....saya naik malu dah dangan mak ayah saya...mak ayah saya ade bkak kdai mkn tepi jalan jee....dri situ laa saya kerja untak dpt duit beli keperluan saya dan anak..dan juga anak yang bakal lhir nnti...

sblom nie dia ade tlong2...tapi slalu pertikaikan ape yang dia buat...pdahal ape yang dia buat xde laa sebrt yang saya kne tnggung....pernh saya buat kptusan untak ddk dangan mak mertua...ddk sne berthan 3mggu shaja...dan dalam waktu 3 minggu tue...saya yang tnggung dia....kluar g mne...pkai duit saya....dia tak jgk cri kerjanyaa....mak ayah dia xthu kisah sbnr rumah tngga saya mcm mne..yang thu..mak dan ayah saya...dan mak ayah dia xpernh tnye keadaan saya...keadaan cucu dia...

Sekarang nie kami duduk berjauhan...atas sbb ayah saya dah marah sangat sebab dia hanya duduk..tido bngun pas tue tdo balik....malam2 kluar g mne pun saya xthu....saya penat..sakit ke dah mkan ke ape..dia xpenrh tnye...

Tapi bile saya xhdangkan dia mkan...dia ckp saya isteri derhaka xajak mkn ape smua....dan saya mnx dia lepaskan saya...dia taknak...dia ckp dia xkn lepaskan saya...smpai bila saya nk kne than hdup mcm niee...dia jauh di timur..saya di selatan....

Walaupun saya thu kami tak boleh berpisah skrg....saya dah xkisah psal status saya nnti...saya cuma minta dia lepaskan saya....berdosakah saya bile saya mnx cerai dangan suami dikala saya sedang mngdung nie...?????


.:.

No comments:

Post a Comment