Monday, March 27, 2017

Kisah Lelaki Tukang Urut Jalanan Bawa Ibu Lumpuh Ke Tempat Kerja Buat Ramai Hati Netizen Tersentuh


Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Lelaki ini sanggup berkorban untuk menjaga kedua orang tuanya yang sakit. Begitulah apa yang boleh digambarkan kisah seorang lelaki yang bekerja sebagai tukang urut yang membawa ibunya yang lumpuh untuk dijaga sambil bekerja untuk menampung kehidupan mereka. 

Difahamkan juga lelaki ini bekerja sebagai tukang urut jalanan terpaksa meninggalkan ayahnya di rumah kerana ayahnya juga sudah nyanyuk. Walaupun menjaga ibunya memerlukan perhatian yang sepenuhnya namun ianya tidak menghalang lelaki ini bekerja kerana terpaksa mencari rezeke bagi mendapatkan sesuap nasi. 

Kisah lelaki ini yang menjadi viral di media sosial dikongsi oleh Bonda Khuzairi yang menyentuh hati netizen kerana keikhlasan lelaki tersebut menjaga ibu bapanya. Semoga kisah ini dapat dijadikan iktibar kita bersama. 

Seorg anak menjalankan perniagaan urot kaki di pasar dahlia dgn mengenakan bayaran seikhlas hati. En mohd Noor tidak dpat bkerja krn jga ibu dan ayah yg sdang uzur.

Sewaktu bkerja dia terpaksa. Mengunci ayahnya di rumah krn ayahnya hadapi msalah nyanyok. Hanya ibunya sja yg dia dpt bwak sewaktu dia mencri rezki

En mohd Noor tlh dpt bntuan jkm sebanyak rm300 ats nama ayahnya. Pernah mohon baitumal tpi msh tiada jawapan.

Mak nya guna pampers. Jiran2 ada juga yg bntu dari segi beras gn keperluan sikit2

Sesape yg nk berurot blh la pergi ke rumah nya di no 18,jalan dahlia 24/7,taman dahlia

En mohd Noor tiada henfon utk dihubungi

Jika jumpa mereka di pasar taman dahlia hulurkan lah sedikit bantuan walaupun taknak berurot

En mohd Noor berada di pasar dahlia pada pukul 9.00-11.00 pagi. Selepas itu beliau berada di rumah

Sya da mtak izin beliau utk share kn kisahnya bersama kalian semua di fb


.:.

No comments:

Post a Comment