Friday, March 17, 2017

Kisah Gadis Pantai Timur Ini Dari Saiz 4XL Ke Saiz M Jadi Inspirasi Buat Semua Yang Ingin Kuruskan Badan


Setiap wanita mengidamkan bentuk tubuh yang kurus dan menarik. Pelbagai kisah dari gemuk jadi kurus dah dibaca dan dijadikan sumber inspirasi. Diet pemakanan diikuti dan bersenam juga telah dilakukan. Namun kadang-kadang tetap gagal juga. 

Seorang gadis dari Pantai Timur ini juga menghadapi masalah yang sama. Berat badannya naik sehingga gadis ini berasa rendah diri dan kurang berkeyakinan kerana saiznya yang gempal.

Perasaan malu juga kian menebal kerana saiz baju telah mencecah 4XL. Ini menimbulkan kesukaran kepada gadis ini untuk mencari baju yang sesuai untuk dipakai kerana kebanyakkan baju hanya dijual sehingga 2XL sahaja. 

Gadis ini juga pernah mencuba pelbagai tips untuk menguruskan badan namun hasilnya tidak berjaya memuaskan hatinya. Selain itu beliau juga mengamalkan pemakanan tambahan namun semuanya tidak berhasil. 

Ada yang menyuruh makan dalam kuantiti yang kecil iaitu makan sikit-sikit tetapi banyak kali. Selain itu gadis ini juga mengelak untuk makan waktu malam kerana pernah terbaca jika makan lewat ianya akan menjadi lemak. 

Disamping itu gadis ini juga mengamalkan petua-petua berikut dalam usaha untuk menguruskan badannya. 

1. Makan dalam kuantiti yang kecil 

2. Mengelak makan lewat malam

3. Mengurangkan pengambilan makanan dan minuman bergula tinggi

4. Menjaga pemakanan berkalori tinggi

5. Membuat senaman rutin seperti berjalan dan berjogging

6. Membanyakkan minum air masak

7. Elak makanan seperti nasi,kuew tiaw, meehoon, mee dan sebagainya

8. Pantang ambil ais dan makanan segera seperti KFC dan McD

9. Amalkan pengambilan air 30 minit sebelum dan selepas makan.

10. Makan buah secara terkawal

Tidak cepat berputus asa, gadis ini diperkenalkan oleh kawannya untuk mencuba sekotak minuman untuk menguruskan badan. Walaupun pada mulanya berasa sangsi kerana pernah mencuba jenis minuman yang sama, namun beliau tetap mencuba minuman pemberian kawannya itu. 

Gadis ini juga mengurangkan makanan dan minuman yang tinggi kandungan gula seperti coke, pepsi dan lain-lain. Beliau juga menjaga kalori pemakanan selain membanyakkan minum air masak. 

Hasilnya amat memuaskan gadis ini. Selepas minum sekotak co white slimming berat badannya turun sehingga 15kg tanpa mengikat perutnya kerana beliau tetap makan seperti biasa. 

Namun, gadis ini tetap susah hati kerana terpaksa mencari pakaian baru. Sebelum ini dia memakai size 4XL kini hasil dari minum co white slimming dia memakai size M. "Hebat juga penangan co-white slimming ni" kata beliau. 

Kalau gadis ini boleh tak mustahil anda juga boleh kurus dengan cepat dan mudah tanpa perlu ikat perut.


.:.

No comments:

Post a Comment