Wednesday, April 5, 2017

"Sel Kanser Sudah Merebak Ke Paru-Paru, Pakar Sudah Tiada Rawatan Buat Nisa"


Bagi ibu bapa kesihatan anak anak merupakan perkara yang paling di titik beratkan. Bila anak jatuh sakit sudah pasti setiap ibu bapa mahukan yang terbaik supaya anak-anak cepat sembuh.

Bagi Rushdi dan Zaharah anaknya Nurnisa di sahkan menghidap kanser. Setelah mendapat rawatan kimoterapi dan radioterapi namun sel sel kanser terus merebak sehingga ke paru-paru. Semoga pasangan ini tabah mengahadapi ujian Allah ini. 

Terima kasih kpd smua yg mendoakan adik nisa dan kepada yg sedekah duit dan barang2 lain kpd adik nisa. minta halalkan sgalanya. Murah sungguh rezki nisa. Allah prmudahkan segala rawatan nisa. 

Jumaat lepas sy dan suami baru saja brjumpa pakar kanser dan mengesahkan nisa sudah sihat. sudah tamat rawatan kimoterapi dan radioterapi. tp kuasa allah. hari ahad nisa admit sbb sesa nafas.

Rupanya kanser telah merebak ke paru2 dan kini pakar sudah tiada rawatan sbb kimo yg nisa buat sblm ni ada kimo yg paling kuat iaitu kimo yg last. 

Saya dan suami sudah berusaha dgn sebaik mgkin utk merawat nisa. x pernah mengalah sampai ke hari ini. skrg nisa hnya ada pnjagaan sahaja di wad utk chest tube buang fresh blood dari paru2,tambah darah dan platlet stiap hari,antibiotik,tambah air,oksigen dan ubat tahan sakit morfin.

Terima ksh smua yg sntiasa ambik brt dan follow kisah nisa. moga allah prmudahkan sgalalanya. kuasa dan rahsia allah. siapa lah kita. hnya hambanya yg lemah dan x berdaya.


.:.

No comments:

Post a Comment