Saturday, March 18, 2017

"Terbaiklah Abang Lori" Netizen Puji Abang Lori Tumpang Lelaki Tolak Motor Atas Lebuhraya


Bagi yang selalu menaiki kenderaan motosikal pasti pernah mengalami tayar pecah di atas jalan raya. Keadaan itu pasti buat hati rasa geram. 

Kalau panggil orang tukar tayar mesti akan dikenakan bayaran yang agak mahal. Kalau tiada duit pasti akan garu kepala juga. 

Kisah yang dikongsi oleh Nazry Halim yang ketika itu tengah memandu lori terjumpa seorang lelaki yang sedang menolak motor akibat tayar motornya yang pecah dapat pujian netizen.

Tengah kusyuk bawa lori sambil2 layan lagu marlo.terjumpa brother ni tengah tolak motor atas hihgway kt tanjung malim.aku berhenti la tengok kesian tengah tolak motor.

tanya dia pasal apa dia cakap tayar pecah. aku rasa dia xde duit sbb dia bagitahu tadi ada org offer nak tukar tiup tapi charge sampai rm120. 

so aku offer la naik lori dengan aku.dia naik x sampai 10 minit dia lena terus mungkin keletihan lebih 30km rasanya dia tolak motor sbb lepas pada tg malim jauh sangat hentian. 

nasib baik aku bawa lori bawak motor.dia naik lori dengan muka pucat tengok mcm nk pengsan dah.lepas tu aku tanya nk tolak sampai mana.

dia cakap smpai kuala kangsar.bapak jauhh doo.200km ada.aku tumpangkan dia sampai bidor dan tukar tayar motor...harap dia selamat sampai ke destinasi..


.:.

No comments:

Post a Comment