Saturday, March 4, 2017

Lelaki Berkopiah Sabotaj Kafe Baru Buka Sebulan


Persaingan dalam perniagaan adalah perkara biasa. Dah lebih biasa lagi bila ada orang dengki dengan perniagaan sehingga sanggup sabotaj bisnes orang lain. Begitulah yang di alami oleh Big Bites Cafe. Dalam jangka masa sebulan ada pihak yang dengki sehingga melakukan perkara-perkara yang syirik. 

LELAKI INI DIKEHENDAKI POLIS !!

TOLONG VIRALKAN !!

Sesiapa yg cam atau kenal lelaki ini, sila hubungi pihak kami utk membantu siasatan polis..

Cafe kami walaupun baru SEBULAN lebih beroperasi, dh mcm2 dugaan. Ringkasan cerita. Sejak 2 minggu lepas, ada bbrp benda hok x comey berlaku di cafe pd pagi2 buta bila ore lain tidur lena. Ni kali kedua captured by cctv. Kes kali ni merosakkan dan hancurkan keempat2 pokok bunga hiasan depan cafe. Bukan murah 4 pokok hiasan besar ni.... Dua2 dlm siasatan polis.

===========

DENGKI TU BUANG JAUH2.. NAK BISNES BUAT BETUL2..KAMI TAK KACO SESIAPA PUN..

===========

Ni yg kami terapkan dalam bisnes kami..

Kami baru sahaja sebulan menjalankan perniagaan kami..tp sudah beberapa kes ada org yang dengki kat kami.. dok sabotaj kami mace2..kami bersaing secara sihat.. kami tak kacau ore lain..or bisnes lain or owner2 lain.. 

Memang nampak maju HARI2 PENUH CAFE..tapi tu rezeki YG ALLAH BAGI !!..

Kite same2 melayu.. bakpola nak dengki2 ni..Kes sblm ni ada yg siap guna benda2 'mistik' lg tu.. benda2 KHURAFAT gini terkeluar dari iman..na'uzubillah..

Ingatlah sesame kite Allah la pemberi rezeki..

Kite wat lagu mano pun kalau Allah tak redha tak redha jugak..

Nasihat kami kat ore2 hok DENGKI @ PENJAHANAM AGAMA ni..suka hati la nak wat gapo.. tp kami cume nak pesan so..

Undang2 manusia ada..kalo ditangkap x psl2 kena penjara n denda beribu2.. DAN undang2 Allah itu pasti.. tak dapat balasan dunia..AKHIRAT TU PASTI DAPAT...

Nasihat utk semua..x payah dengki2 la..kita sama2 bangsa dan agama.. kite same2 cari rezeki di BUMI ALLAH ni.. Kalo yg buat ni bukan sbb bisnes pun.. byk cara lain blh selesaikan.. bukan jadi penjahanam mcm ni..

P/S..

** Ni salah satu dari 3 rakaman cctv di depan bangunan..rakaman dh disunting-yg asal lebih 5 minit..dan lebih jelas

** Sesiapa yg ada maklumat berkenaan individu ni, mohon PM kami utk membantu siasatan Jabatan Siasatan Jenayah - CID IPK Kelantan pihak polis..

==========

Update:

*DISCLAIMER

Post ini bukan sengaja utk mengAIBkan pemangsa..tetapi sebagai pengajaran dan peringatan.. sebab ini merupakan kali KE-4 cafe kami diGANGGU dan dikacau..termasuklah ada yg menggunakan benda 'tahyul'.. Jika PEmangsa memohon maaf dan membayar gantirugi- automatik POST ini terpadam.



.:.

No comments:

Post a Comment