Thursday, March 23, 2017

"Berbanggalah Kau Dengan Moto BMW Tu Sampai Kiamat" Teguran Wanita Keliling Dunia Dengan Motor FZ150 Untuk Rider Yang Pilih Bulu


Bagi peminat motor berkuasa tinggi, memiliki motor berjenama sudah pasti sesuatu yang membanggakan. Namun ada sesetengah golongan ini bersikap berpuak-puak dan berkroni kerana dianggap tidak setaraf atau memandang rendah penunggang motor berkuasa kecil. 

Teguran dari seorang rider wanita Anita Yusof yang telah menjelajah dunia hanya menggunakan motor berkuasa kecil dapat membuka mata rider-rider yang lain.

Apa korang rasa klu korang dpt msg mcm ni? Bangga? Teruja? Happy?

Aku dpt few messages yg mcm ni. Datangnya dari mereka yg sememangnya my FB fren, tp selama ni x prnh komen, x prnh like my post dan x prnh ucap sepatah congrats pun even on my GDR success. 

Nk kata tak aktif FB, selalu jer aku nmpk diaorg komen kt FB kroni2 diaorg. Tetiba bila aku beli moto sejenama dgn diaorg, bertubi2 likes siap htr msg lagi ajak tts la, ajak ride sekali la. Nak tau apa aku rasa?

Hi sis,
Congrats on your new bike and welcome to BMW family. 

THANK YOU

Macam ni la best. Ini baru namanya motor. 

WHATTT?? So moto2 lain yg bkn BMW tu bkn moto la? Moto FZ150 yg aku bwk pusing dunia tu apa? Please lah, ini satu PENGHINAAN ok. Nama jer ko bwk moto barat tp mentaliti ko sgt KAMPUNG lah bro...

So bila kita boleh TTS sama2? Would like to introduce you to other beemer owners. When we meet we can plan a ride together. You are one of us now



OHHHH...Now that aku dah pakai moto sejenama dgn ko, so u accept me to be in yr circle lah? Baru ko sudi nk berkawan dgn aku? Baru ko sudi nk minum teh dgn aku? Klu tak, ko jeling tepi mata jer? 

Begitu? Knp ko x nk tny, aku sudi ke nk berkawan dgn org yg mengamalkan KASTA dlm kehidupan mcm ko & kroni2 ko? Ko x tny pun kan sbb ko ingat aku hajab sgt to be in yr clan. Excuse me, mntk maap byk2, klu mcm ni la sikap ko, go to hell. Tak hingin aku nk berkawan dgn org yg ada kasta2 ni. Ko berbangga la dgn moto BMW ko tu smpi kiamat. 

No offence to other proud BMW owners. Aku tau bkn semua yg perangai mcm ni. Klu korang tny aku, honestly aku tak rasa bangga pun aku beli GS ni. For god's sake its only a PURCHASE. Nothing to be proud of. Its not an achievement. 

Its only a purchase that anyone who can afford, can buy it. Whats the big deal? Only if I hv achievement with it, then I'll be proud. Kalau takat beli pstu bwk gi TTS nk tunjuk kt orang konon aku hebat sbb pakai BMW, well...itu korang. Not me...

Aku beli simply bcos I want to enrich my experience by experimenting riding different bikes. Nak la jgk tau, betui ka senang ride jauh naik small bike ni, sapa2 pun blh buat...dan betui ka azab sungguh ride jauh naik big bike? 

As far as I know, I am still the same Anita whom u knew way back when I'm nobody. Only those who hv prblms @ create prblms w me will say otherwise. I dont practise kasta in my life and I cant tolerate those who do. Adios. Thx for reading till the end...


.:.

No comments:

Post a Comment